Naponta átlagosan ezer végrehajtást kezdeményeztek a közműcégek és a telefontársaságok az év eddig eltelt időszakában. A számlákkal elmaradó polgárok húsz százalékának igen nehéz a helyzete: az érintettek nem csak a rezsidíjjal tartoznak, a banknak sem fizetnek megfelelően.
JELENTKEZZEN AKTUÁLIS RENDEZVÉNYEINKRE
Kintlevőségek kezelése, sikeres behajtása
2011. március 9. – Tulip Inn Budapest Millennium
Felszámolási eljárás pénzügyi, gazdasági szakembereknek
2011. március 22. – Tulip Inn Budapest Millennium
Legyen rajongója Facebook oldalunknak és nyerjen!
Kifizetetlen számlák miatt nap mint nap kisebb tömegek ellen kezdeményeznek végrehajtást a közmű- és a telefoncégek. Az elmúlt évek statisztikáihoz hasonlóan az idei esztendő hivatalos számsorai sem festenek kedvező képet. Január 1-je és február 21-e között körülbelül ötvenezer végrehajtást indítottak a közműszolgáltatók és a távközlési társaságok, vagyis a vállalatok naponta nagyjából ezer polgár számlatartozásának behajtását terelték jogi útra.
A részletekről a Magyar Országos Közjegyzői Kamara elnöke adott a Magyar Nemzetnek felvilágosítást. Tóth Ádámtól megtudhatjuk, hogy a hitelezők az év első 52 napján 81 ezer fizetési meghagyás – vagyis a tartozások behajtásához szükséges dokumentum – kiállítását kérték.
A beadványok nagyjából hatvanöt százaléka a víz-, a gáz- és az áramszolgáltatóktól, valamint a telefonos cégektől érkezett. A rezsitartozásokról készült adatsorokat ismertetve az elnök elmondta, hogy a közjegyzők adtak már ki fizetési meghagyást pár ezer forintos és százezres elmaradás miatt is – további részletek a Magyar Nemzet keddi számában.
EZT IS AJÁNLJUK
forrás: mno.hu